Uzņēmuma Cessna veiksmes stāsts

Ražīga darba rezultāts vai tikai laimīga sagadīšanās?

Dažreiz nav īsti skaidrs, kā atsevišķi zīmoli iekaro popularitāti, jo to piedāvātais serviss nav īsti tas, kas mums visiem asociējas ar ikdienas cilvēkam nepieciešamu – būsim godīgi – cik daudziem no mums ir ienākusi prātā doma iegādāties pašiem savu mazo lidaparātu?

Cessna 172 Vs Piper Cherokee 140

Domājams, ka bērnībā ikkatram ir bijusi šāda doma, tomēr esot vecumā, kurā šāda investīcija būtu tiešām iespējama, mēs izvēlamies savu naudu ieguldīt kur citur. Lūk, uzņēmums Cessna ir uzskatāms par vienu no šādiem veiksmes stāstiem. 

Viens no lēmumiem, kuri šķietami atstāja pozitīvu iespaidu uzņēmuma attīstībā, bija pašiem savas terminoloģijas izveide. Iespējams, ka Jums šāds lēmums var likties samērā īpatnējs, tomēr šī uzņēmuma īpašnieki labi apzinājās, ko viņi dara. Šādā veidā uzņēmums Cessna sevi izceltu citu lidaparātu ražotāju vidū un viņu lietotā terminoloģija dažādu jēdzienu apzīmēšanai pārgāja arī citu uzņēmumu un neskaitāmu klientu lietošanā. Šāda veida zīmola izplatīšana ir populāra mūsdienās, tomēr tajā laikā tas skaitījās ārkārtīgi inovatīvi.

Ja pievēršam uzmanību uzņēmuma gājieniem jau mūsdienīgākā griezumā, tad šķietami pavisam nesen, pirms apmēram 10 gadiem, uzņēmums Cessna ieguva mediju uzmanību par ārkārtīgi savdabīgu paziņojumu, kas šāda veida uzņēmumam ir diezgan netipisks – tika veidoti plāni ražošanas daļas pārcelšanai uz Ķīnas tautas republiku. Kādēļ tā? Protams, ka augošo izmaksu dēļ, tomēr šāda rīcība uzticīgajos klientos radīja negatīvu reakciju, jo šāda veida uzņēmumi savu ražojumu kvalitāti ceļ tieši ar to, ka viss tiek ražots Amerikas Savienotajās Valstīs un tādējādi ir iespējams, liekot roku uz sirds, apsolīt produkta un tā detaļu augsto kvalitāti, bet ražošanas pārcelšana uz ārzemēm nozīmētu šīs uzticamības zaudēšanu. Šīs sliktās atsauksmes nebiedēja uzņēmuma Cessna valdi un process netika apturēts, tomēr pēc laika bija novērojams spēcīgs kritums pārdošanas apjomos un jaunāko modeļu ražošanu pat nācās apturēt, jo pieprasījuma pēc tiem burtiski nebija nekāda, kā arī esošie klienti turpināja izteikt savu nepatiku pret neseno uzņēmuma gājienu.