Vispārīgi par uzņēmumu Cessna 

Domājams

Domājams, ka mūsdienās nevienam lidmašīnu mīļotājam šis vārds nebūs svešs, jo kā gan varētu neatpazīt tik slavenu un plaši pazīstamu zīmolu, kādu sev gadu gaitā ir izveidojis uzņēmums Cessna.

Jau tas vien

Jau tas vien, ka katrs, kura dzīvē kaut mazāko vietu ieņem aviācija un aizraujošā lidaparātu pasaule, noteikti ir dzirdējis par šo uzņēmumu, nozīmē daudz – kvalitātei lieku reklāmu nevajag, tādēļ arī šis vārds katram nāk prātā, kad runa ir par augstas kvalitātes lidaparātiem.

Cessna

Cessna mūsdienās ir kļuvis par atpazīstamu zīmolu, tomēr kā īsti tas viss sākās? Par to runāsim vairāk šajā rakstā.

Uzņēmuma

Uzņēmuma pirmais īpašnieks bija Klaids Cessna, kurš pretēji tam, ko varētu sagaidīt no šāda uzņēmuma dibinātāja, bija pavisam vienkāršs lauksaimnieks Amerikas Savienoto Valstu federālajā zemē Kanzasā.

Klaids Cessna izgatavoja daudz un dažādus lidaparātu modeļus

Lai gan viņa pamatnodarbošanās bija visnotaļ vienkārša, tomēr viņš pamanījās pats uzbūvēt savu lidaparātu, ar kuru veica arī pirmo lidojumu jau tālajā 1911. gada jūnijā. Viņa lidaparāts bija pavisam vienkāršs, un visi turpmāk būvētie lidaparāti arī bija būvēti no salīdzinoši neizturīgiem un vienkāršiem materiāliem kā, piemēram, koka un auduma. Mūsdienās kas tāds būtu neiedomājams, un noteikti varam redzēt, kā šī joma ir attīstījusies nedaudz vairāk kā simts gadu laikā.

Klaids Cessna izgatavoja daudz un dažādus lidaparātu modeļus, kuri viņam ļāva gūt vietējo iedzīvotāju atzinību, tomēr, lai turpinātu šo procesu bija nepieciešama nauda, kuru vietējie baņķieri vairs nevēlējās viņam piešķirt, tādēļ tika pieņemts lēmums pārcelties uz Vičitu, kur viņš iepazinās ar savu nākotnes partneri Viktoru Rosu, ar kuru kopā oficiāli nodibināja uzņēmumu Cessna-Roos Aircraft Company. 

Tas notika 1927. gadā, tādēļ uzņēmumam Cessna nav pat vēl apaļi 100 gadi, tomēr nostrādātajā laikā jau ir izkarota stabila vieta pircēju un klientu sirdīs. Jāatzīst, ka Ross jau pēc viena mēneša pārtrauca partnerattiecības un tā Cessna atkal kļuva par viena īpašnieka uzņēmumu, kas ļāva svarīgos lēmumus turēt vienās rokās un uzņēmumu vadīt pareizajā virzienā, un to padarīt par tādu, kādu mēs to redzam mūsdienās.